03-16-2019, 09:32 PM
Eğer bir mobil oyun gelişirmek istiyor, sektörde bu konuda öncü firmalarda çalışmak için can atıyorsanız, yolunuzu açacak tek şey yazılım bilgi ve becerileriniz olmayabilir. Dünyaya farklı bir gözle bakmak, görülmeyeni görmek ve yapılmayanı yapmak için en büyük silahınız olacak. Bugün Webtekno Kitaplık köşemizde, oyun dünyasına girmek isteyen herkesin ufkunu açacak kitaplara yer veriyoruz.
50 Soruda Yapay Zekâ - Cem Say:
Yapay zekânın gelişimine meraklıysanız, oyunların kalitesini belirleyen asıl unsurların aslında yapay zekâ tabanlı yazılımları olduğunu bilirsiniz. Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde dersler veren Prof. Dr. Cem Say'ın bu kitabı, temel sorularla yapay zekânın inceliklerine dair fikir sahibi olmanızı sağlıyor. Kafanızdaki fikirleri ortaya koymal için kullanacağınız araçların nasıl bir gelecek vadettiklerini bilmeniz önemli. 50 Soruda yapay zekâ tam bir baş ucu kitabı.
Yeni Başlayanlar İçin Oyun Teorisi - Hakan Karabacak:
Oyun Teorisi'ni bilmeyenler bu kitabun adını böyle bir listede görünce yanılabilirler. Zira kitabın içeriğinde doğrudan yazılımcı olmak isteyenleri, oyun geliştirmek isteyenleri ilgilendiren bir şey yok. Zira herkesi ilgilendiren şeyler var. Biyoloji, mühendislik, bilgisayar bilimleri, felsefe ve sosyal bilimler başta olmak üzere pek çok alanda kullanılan bir istatistik teorisini bilmek, dünyaya bambaşka gözlerle bakmanızı sağlayacak. İnsanların seçimlerini matematiksel olarak açıklamak mümkün mü? Sorunun cevabını Dr. Hakan Karabacak tarafından yazılan bu kitapta bulabilirsiniz.
Yazılım Mühendisliğinde Modern Yaklaşımlar - Emin Borandağ ve Fatih Yücalar:
Bu kez önerimiz daha çok sektörün içinde bulunanlara yönelik. Yazılım mühendislerinin yazılım geliştirme süreçleri hakkında en güncel yaklaşımları ele alan kitap, sade bir dille yazıldığı için oldukça anlaşılır. Yazılımların mimarisi, tasarımı, uygulaması, testi gibi başlıklar ayrıntılı olarak ele alınıyor. Oyun yapmak için işin mutfağında pişmeyi bekleyenler özel, ders kitabı niteliği taşıyan bir derleme.
İnsanlık 2.0 - Ray Kurzweil:
Günümüzün yaşayan en önemli futuristlerinden birisi Ray Kurzweil'in anlatacakları var. Son yıllarda "teknolojik tekillik" kavramıyla dikkatleri üzerine toplayan modern düşünür, gelecek tahminleri için bilim insanı kimliğini kullanıyor. Kendisi 2017 yılında verdiği bir röportajda, “2029 yılının, yapay zekanın Turing testini geçeceği ve insan zekasına ulaşacağı yıl olduğunu düşünüyorum. 2045’i ise, etkileyici zekamızı yarattığımız zeka ile birleştirip bir milyar kat arttıracağımız ‘Tekilliğin’ yılı olarak görüyorum.” açıklamasında bulunmuştu.
Bu kitapta ise kendisinin teknolojik tekillik üzerine yaptığı çalışmaların adeta bir özeti var. Gelecek elbette sadece oyun geliştirmek isteyenlerin Kurzweil kadar umrunda olmak zorunda değil. Nitekim onun düşüncelerini anlamak, görülmeyeni görmenizi başarıya bir adım daha yaklaşmanızı sağlayabilir.
Dijital Oyun Sektörü Terminolojisi -
Mobil oyunculukta çığır açan Masomo ve Gram Games desteği satışa çıkan bu kitabı Oyun Tasarımcıları ve Geliştiricileri Derneği kurucu başkanı Tansu Kendirli yazdı. Oyun sektörüne ilgi duyup bu alanda ter dökmek isteyen herkese rehber olma amacı taşıyan eserin listedeki diğer kitaplara tamamlayıcı bir nitelik taşıdığını söyleyebiliriz.
50 Soruda Yapay Zekâ - Cem Say:
Yapay zekânın gelişimine meraklıysanız, oyunların kalitesini belirleyen asıl unsurların aslında yapay zekâ tabanlı yazılımları olduğunu bilirsiniz. Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde dersler veren Prof. Dr. Cem Say'ın bu kitabı, temel sorularla yapay zekânın inceliklerine dair fikir sahibi olmanızı sağlıyor. Kafanızdaki fikirleri ortaya koymal için kullanacağınız araçların nasıl bir gelecek vadettiklerini bilmeniz önemli. 50 Soruda yapay zekâ tam bir baş ucu kitabı.
Yeni Başlayanlar İçin Oyun Teorisi - Hakan Karabacak:
Oyun Teorisi'ni bilmeyenler bu kitabun adını böyle bir listede görünce yanılabilirler. Zira kitabın içeriğinde doğrudan yazılımcı olmak isteyenleri, oyun geliştirmek isteyenleri ilgilendiren bir şey yok. Zira herkesi ilgilendiren şeyler var. Biyoloji, mühendislik, bilgisayar bilimleri, felsefe ve sosyal bilimler başta olmak üzere pek çok alanda kullanılan bir istatistik teorisini bilmek, dünyaya bambaşka gözlerle bakmanızı sağlayacak. İnsanların seçimlerini matematiksel olarak açıklamak mümkün mü? Sorunun cevabını Dr. Hakan Karabacak tarafından yazılan bu kitapta bulabilirsiniz.
Yazılım Mühendisliğinde Modern Yaklaşımlar - Emin Borandağ ve Fatih Yücalar:
Bu kez önerimiz daha çok sektörün içinde bulunanlara yönelik. Yazılım mühendislerinin yazılım geliştirme süreçleri hakkında en güncel yaklaşımları ele alan kitap, sade bir dille yazıldığı için oldukça anlaşılır. Yazılımların mimarisi, tasarımı, uygulaması, testi gibi başlıklar ayrıntılı olarak ele alınıyor. Oyun yapmak için işin mutfağında pişmeyi bekleyenler özel, ders kitabı niteliği taşıyan bir derleme.
İnsanlık 2.0 - Ray Kurzweil:
Günümüzün yaşayan en önemli futuristlerinden birisi Ray Kurzweil'in anlatacakları var. Son yıllarda "teknolojik tekillik" kavramıyla dikkatleri üzerine toplayan modern düşünür, gelecek tahminleri için bilim insanı kimliğini kullanıyor. Kendisi 2017 yılında verdiği bir röportajda, “2029 yılının, yapay zekanın Turing testini geçeceği ve insan zekasına ulaşacağı yıl olduğunu düşünüyorum. 2045’i ise, etkileyici zekamızı yarattığımız zeka ile birleştirip bir milyar kat arttıracağımız ‘Tekilliğin’ yılı olarak görüyorum.” açıklamasında bulunmuştu.
Bu kitapta ise kendisinin teknolojik tekillik üzerine yaptığı çalışmaların adeta bir özeti var. Gelecek elbette sadece oyun geliştirmek isteyenlerin Kurzweil kadar umrunda olmak zorunda değil. Nitekim onun düşüncelerini anlamak, görülmeyeni görmenizi başarıya bir adım daha yaklaşmanızı sağlayabilir.
Dijital Oyun Sektörü Terminolojisi -
Mobil oyunculukta çığır açan Masomo ve Gram Games desteği satışa çıkan bu kitabı Oyun Tasarımcıları ve Geliştiricileri Derneği kurucu başkanı Tansu Kendirli yazdı. Oyun sektörüne ilgi duyup bu alanda ter dökmek isteyen herkese rehber olma amacı taşıyan eserin listedeki diğer kitaplara tamamlayıcı bir nitelik taşıdığını söyleyebiliriz.
υηυтυℓмαмαк υηυтмαмαуı ємяє∂єя